תכנון מס לפרישה - למה זה חשוב?

האם אתם עומדים לפרוש ואתם לא בטוחים על כמה תעמוד הקצבה שלכם?

האם אתם רוצים לתכנן את הפרישה שלכם באופן נכון ומדויק בהתאם למצבכם האישי?

האם אתם רוצים לחסוך תשלומי מס יקרים ומיותרים?

אם עניתם כן על אחת מהשאלות הללו, אנו ממליצים להמשיך לקרוא. 

הגעתם לגיל פרישה ועוד לא בדקתם אם אתם זכאים להטבת מס משמעותית? זה הזמן להזדרז! תכנון פרישה הוא קריטי, משמעותי ויכול לסייע לכם לחסוך הרבה יותר כסף שיוכל לעזור לכם בעשרות השנים הבאות לאחר פרישתכם. כל אחד מאתנו מגיע במהלך חייו לשלב שבו הוא עוזב מקום עבודה. אם בעבר נהגו  מרבית השכירים לדבוק במקום עבודה אחד עד לגיל פרישה, הניידות התעסוקתית הנהוגה כיום גורמת לכך ששכירים רבים, מתקדמים ומחליפים מקום עבודה אחת לכמה שנים. 

בין אם אתם מהמתמידים במקום עבודה אחד או שמחליפים מקום עבודה בתכיפות יחסית, תהליך הפרישה מעבודה מגלם בתוכו פוטנציאל כלכלי משמעותי – כאשר הוא נעשה באופן מקצועי ונכון ובליווי של איש מקצוע. במילים אחרות – תכנון פרישה נכון ומקצועי עשוי להשאיר לכם ביד הרבה יותר כסף שיאפשר לנו לשפר את איכות חיינו בגיל מבוגר, להשקיע בעתיד ולדאוג לדורות הבאים אחרינו. 

יעוץ הפרישה מאפשר להגדיל את התשלומים החודשיים לאחר גיל הפרישה מהכספים שחסכנו במשך תקופת חיינו והתנהלות נכונה עם הכספים הפנסיונים הכוללים את מענקי הפרישה וכספי הפיצויים. 

תכנון פרישה יכול לחסוך מתשלומי הפנסיה אלפי שקלים בכל חודש, אשר צפוי לעלות משנת 2025 ואילך. לאורך כל תקופת הפנסיה החסכון במס יכול להגיע לעשרות ואף למאות אלפי ש"ח.

בייעוץ פרישה נלקחים בחשבון פרמטרים רבים המשפיעים מקצה לקצה על תכנון הפרישה (גיל, מצב משפחתי, מצב בריאות, העדפות אישיות וכו'). שיקולים חשובים נוספים הנלקחים בתכנון הפרישה הם התאמת רמת הכנסות הצפויה נטו בתקופת הפנסיה, קבלת הכספים כפנסיה חודשית או כסכום חד פעמי,  וכן הורשה בין דורית.

מתכנן פרישה טוב יודע למצות את הזכויות המגיעות ולהתאימה לצורכי הפורש תוך דגש על החסכון המירבי במס. 

קביעת החסכון במס נעשית מול מס הכנסה – למי שלא מכיר מקרוב, מדובר במערכת מורכבת ועל אף הנכונות הבסיסית שלה לאפשר לפונים אליה לקבל זכויות חוקיות, מיצוי זכויות דורש פניה יזומה ומפורטת שמערבת הרבה בירוקרטיה, תקנות חוקים וכו'. בשביל לבדוק זכאות – אתם חייבים לקבל ייעוץ מקצועי, לכן – לפני שאתם פונים לבעל מקצוע – יש חשיבות גדולה למקצועיות והניסיון שלו. 

מעקב לאחר בצוע ההליך מבטיח שלמול מערכת מס מתחדשת ומתפתחת ניתן יהיה למצות זכויות חדשות גם בעתיד, בין אם מדובר בשינויים עתידיים בסטטוס העבודה, שינויים במצב האישי או כל דבר אחר. 

אנו מתמחים במיסוי פרישה בכל המגזרים לרבות כוחות הבטחון, משרד החינוך, בנקים ואחרים.

 

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר בהקדם!  

03-6966526 או במייל asaf@sharfi.net

צור קשר לשיחת ייעוץ

Masadvisors מקבוצת עמית שרפי ושות' רואי חשבון מתמחים בתכנון וייצוג פורשים מול רשויות המס, בניהולו של רו"ח אסף אבישר חבר לשכת רואי חשבון. חברת היועצים הוקמה במטרה לספק לפורשים מעטפת מלאה ומקצועית של תכנון והחזרי מס במטרה למצות עד תום את פוטנציאל הכספים שנחסכו בשנות העבודה.

דילוג לתוכן