החזרי מס לשכירים וגמלאים

החזרי מס לפורשים, גמלאים ושכירים – האם אתם זכאים?

כל אחד מאתנו מגיע/ה במהלך חייו לשלב שבו הוא עוזבים את מקום עבודה. יתכן ואתם קוראים את הכתוב לאחר שפרשתם לגמלאות ממקום עבודה אחד או שעזבתם מקום עבודה אחד או יותר במהלך הקריירה שלכם – במקרים אלו יתכן ומגיעים לכם החזרי מס משמעותיים שאינכם מודעים להם! 

גמלאי, ייתכן ומגיע לך החזר מס משמעותי! 

פורשים וגמלאים רבים זכאים יותר מכל שכבת גיל אחרת להחזרים משמעותיים ממס הכנסה. אחת הסיבות העיקריות היא הפטור על הפנסיה! 

פנסיה חודשית ממוסת כמו משכורת בהבדל משמעותי אחד, ניתן לקבל בגינה פטור. כדי לנצל הטבה זו נדרש לעבור הליך של קבוע זכויות המתנהל מול מס הכנסה. משרדינו מתמחה בניצול הטבות המס לציבור הגמלאים לרבות ביצוע קיבוע זכויות מול רשויות המס.

למה חשוב לפנות למשרד רו"ח מקצועי המתמחה בפרישה וקבוע זכויות?

הנה מקרה לדוגמא שהגיע למשרדינו:

יצחק פרש וקיבל פנסיה משני מקורות שונים ובמקביל עבד במספר מקומות עבודה. בכל שנה הגיש לרשות המיסים דוחות להחזרי מס. מעיון בדוחות שהוגשו מתברר – כי למרות שעשה תאום מס וקיבל פטורים על הפנסיה, הדוחות שהוגשו לא נתנו את מירב הפטורים המקסימליים האפשריים והמגיעים לו לפי החוק וזאת בשל חוסר ידע מספיק בתחום הפרישה. יצחק חשב בתומו שהסכום שהצליח לקבל הוא הסכום הנכון.

לאחר  בדיקה מעמיקה ותכנון יסודי של המקרה, הגשנו לרשות המיסים בקשה לתיקון דוחות ישנים שהוגשו עד מתי שהחוק מאפשר (6 שנים אחרונות בלבד) ויצחק זכה להחזר מס נוסף של עשרות אלפי שקלים ממס הכנסה.

סיבות עיקריות נוספות להחזרי מס לפורשים וגמלאים

בן זוג לא עובד או הכנסה נמוכה של אחד מבני הזוג, מס שבח (לרבות פריסת השבח) בשיעור מס תחילי של 10% במקום 31%, הפסקת עבודה ויציאה לגמלאות במהלך השנה, הכנסות משכירות ובחינת מסלולי המיסוי, וכן אפשרות למשיכת כספים בסכום חד פעמי במיסוי מופחת.

סיבות עיקריות החזרי מס לשכירים

סיבות נפוצות לחישוב לא נכון של חישוב המס לשכירים הן: הפסקת עבודה, החלפת עבודה, עבודה במספר מקומות במקביל במהלך השנה, קבלת פיצויים חייבים במס, פדיון ימי חופשה, קבלת דמי אבטלה, לידה בסוף שנה, תשלום דמי מזונות, תרומות למוסד מוכר, נטול יכולת, תואר אקדמי, הפקדות לקופ"ג  וביטוח חיים באופן עצמאי. רווח הון מניירות ערך, תשלומי מס שבח, ועוד.

מערכת המס בישראל אוגרת מליארדי שקלים של החזרי מס – אולי חלק מהכסף הזה שייך לכם!

אנו בקבוצת עמית שרפי ושות' רואי חשבון לקחנו על עצמינו את המשימה לסייע לפורשים ליהנות מהחזרי מס המקסימליים המגיעים להם על פי חוק!

החזרי מס ניתן לדרוש עד 6 שנים אחורה!

לבדיקת זכאותכם להחזרי מס צרו איתנו קשר בהקדם! 

03-6966526 או במייל asaf@sharfi.net

צור קשר לשיחת ייעוץ

Masadvisors מקבוצת עמית שרפי ושות' רואי חשבון מתמחים בתכנון וייצוג פורשים מול רשויות המס, בניהולו של רו"ח אסף אבישר חבר לשכת רואי חשבון. חברת היועצים הוקמה במטרה לספק לפורשים מעטפת מלאה ומקצועית של תכנון והחזרי מס במטרה למצות עד תום את פוטנציאל הכספים שנחסכו בשנות העבודה.

דילוג לתוכן